سالانه 40 میلیون نسخه بازی رایانه ای خارجی درایران به فروش می رسد

که بتواند این چرخه را معکوس کند بنابراین در حال حاضر در شرایطی که تعداد مخاطبان بازی های رایانه ای در کشور ما حدود 20 میلیون نفر تخمین زده می شود ، میزان استقبال کاربران از بازی های رایانه ای داخلی در کشور تنها 10 در صد است در حالی که این سهم در مورد بازی های خارجی حدود 90 در صد تخمین زده می شود .

بسته حمایتی بنیاد ملی با زی های رایانه ای از تولید بازی
مدیر عامل بنیاد ملی با زی های رایانه ای همچنین از اجرای بسته حمایتی بنیاد ملی با زی های رایانه ای از تولید بازی ودر راستای تحقق شعار حمایت از تولید ملی و کار وسر مایه ایرانی خبر داد و افزود : براساس این بسته حمایتی بنیاد با زی های رایانه ای در چند محور مختلف از عرصه تولید با زی های رایانه ای حمایت به عمل می آورد .وی تولید با زی های با کیفیت وقابل رقابت با با زی های خارجی ،ورود با زی های داخلی به بازار های خارجی ، توسعه تولید با زی های موبا یل و راه اندازی مسابقات تولید با زی های رایانه ای را از جمله محور های مورد حمایت در این بسته حمایتی عنوان کرد .

فرهنگ سازی برای تولید و استفاده از بازی های داخلی اولویت امسال
دکتر مینایی همچنین با بیان این که امسال فرهنگ سازی برای تولید و استفاده از بازی های داخلی به عنوان اولویت اصلی بنیاد مد نظر قرار گرفته است ،خاطر نشان کرد : براین اساس اطلاع رسانی بیشتر به خانواده ها در راستای استفاده از با زی های رایانه ای ، جذب و به کار گیری نخبگان در فرآیند تولید بازی و راه اندازی شبکه های تولید بازی از جمله اهدافی است که امسال دنبال می شود.

تولید بیش از 50 بازی رایانه ای با حمایت بنیاد
مینایی همچنین با بیان این که تا کنون بیش از 50 با زی با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید شده است ،تصریح کرد : تا کنون بیش از نیمی از این با زی ها وارد با زار شده است ونیمی دیگر در سال جاری وارد با زار می شود. وی اضافه کرد: از میان با زی های تولید شده با حمایت بنیاد ، برخی بیش از 150 هزار نسخه تیراژ داشته اند وچند عنوان از این با زی ها نیز در کشور های مختلف عرضه شده است.مینایی همچنین با اشاره به تولید چندین عنوان بازی رایانه ای ژانر کودک ، ازرونمایی از این بازی ها در سال جاری خبر داد .

رده بندی بیش از 2 هزاربا زی رایانه ای در کشور
وی در ادامه با اشاره به اجرای نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای از سال 87 تا کنون خاطر نشان کرد : با گذشت 3سال از اجرای این نظام تاکنون بیش از 2 هزار با زی رایانه ای رده بندی شده است و در این راستا تعدادی از با زی های رایانه ای نا مناسب تشخیص داده شد که در این زمینه به خانواده ها اطلاع رسانی شد . وی با اشاره به انجام بازرسی از وضعیت توزیع وانتشار بازی های رایانه ای در بیش از 10 استان کشور گفت : در این راستا همکاری های مناسبی با ستاد صیانت وحمایت از محصولات فرهنگی وزارت ارشاد انجام شده است .رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین با اشاره به رایزنی های انجام شده با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نظارت و بازرسی بر عملکرد گیم نت ها گفت: در صورت ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی نظارت و سامان دهی گیم نت ها را به صورت قانونی آغاز خواهیم کرد.مینایی همچنین با بیان این که ایران امروز به قطب اصلی تولید بازی های رایانه ای در منطقه تبدیل شده است ،خاطر نشان کرد : دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای از 6تا 10 تیرما ه جاری در تهران برگزار می شود و از بیش از 40 کمپانی و فعالان عرصه آموزش بازی های رایانه ای دعوت به همکاری شده است . وی همچنین با ابراز تاسف از این که هنرمندان عرصه سینما با عرصه بازی ارتباط برقرار نمی کنند ،ادامه داد : در حال حاضرارتباط میان هنرمندان و صنعت بازی در کشورهای دیگر بسیار مناسب است اما چنین شرایطی در کشور ما فراهم نشده است .

انجام بیش از 100 پروژه بازی های رایانه ای در کشور
دکتر بیطرف قائم مقام بنیاد بازی های رایانه ای نیز در این نشست گفت: در حال حاضر بیش از 100 پروژه بازی های رایانه ای در کشور در حال انجام است .

 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

/ 0 نظر / 3 بازدید